Chlebek laffa (Laffa Bread)

on
Chlebek laffa (Laffa Bread)
Chlebek laffa (Laffa Bread)

Kilka lat zabierałam się do zrobienia chlebka laffa. Obawiałam się, że trudno go zrobić i na pewno mi nie wyjdzie. Prawdziwy laffa bread robi się w specjalnym piecu, ja takiego pieca nie mam i nigdy mieć nie będę…Jednak uparłam się, że muszę znaleźć jakąś metodę na ten chlebek. Jest on niezbędny do mojej ulubionej sałatki. Wreszcie spróbowałam. Przeczytałam dziesiątki przepisów i nie mogłam się zdecydować co wybrać. W każdym przepisie coś mi nie pasowało. Okazuje się jednak, że przygotowanie ciasta jest super łatwe i chlebek można usmażyć na zwykłej teflonowej patelni. Smakuje bardzo podobnie do tego, który kiedyś jadłam puszysty i lekko ciągnący, cudo! Wow! Będę mogła przygotować najlepszą sałatkę na świecie. Polecam przepis!

Przepis na chlebek laffa:

750 g mąki typ 650

12 g świeżych drożdży

1 łyżka cukru

2 łyżeczki soli

3 łyżki oliwy

400 ml ciepłej wody

Zaczynam od aktywowania drożdży. W wysokim naczyniu mieszam 3 łyżki mąki, połowę ciepłej wody, cukier i drożdże. Dokładnie mieszam i pozostawiam na około 30 min aż drożdże zaczną pracować i zrobi się piana. W dużej misce mieszam pozostałą mąkę z solą. Jak drożdże już się spienią, dodaję je do mąki. Dodaję również wodę i oliwę. Wszystko razem dokładnie mieszam. Jak składniki się połączą zagniatam ciasto około 10 min, aż będzie sprężyste i błyszczące. Wkładam do wysmarowanej oliwą miski i pozostawiam na około 1 godzinę. Po godzinie dzielę ciasto na 6 – 8 kulek i rozkładam na naoliwionym papierze na około 10 min.

IMG_3880

Następnie rozgrzewam okrągłą teflonową patelnię lub patelnię girlową bez oleju. Smaruję blat oliwą i rozwałkowuję jedną kulkę ciasta do średnicy około 25 – 30 cm i na grubość około 3 – 4 mm. Rozkładam placek na patelni i smażę aż będzie złoty z każdej strony. Zdejmuję i tak samo postępuję z pozostałym ciastem.

IMG_3901

Placki laffa są gotowe, trzeba tylko wybrać z czym będziemy je jeść 🙂 Chlebek jada się z hummusem, falafelem, kebabem i warzywami, ale ja najbardziej lubię z sałatką! Grubsze placki są dobre do sałatki i do maczania w sosach, a cienkie placki są świetne do wrapów. Cudowne!

Smacznego!

IMG_3912 IMG_3928

One Comment Add yours

Leave a Reply

