Placek koreański z kimchi

on
Placek koreański z kimchi
Placek koreański z kimchi

Placek koreański z kimchi i ziemniakiem jest fajnym dodatkiem do azjatyckiego obiadu. Idealny na przystawkę i szybką przekąskę. Można go również uznać za alternatywną wersję naszego placka ziemniaczanego. Wykonanie jest bardzo łatwe i szybkie, dlatego polecam go nawet tym którzy nie lubią spędzać za dużo czasu w kuchni lub boją się azjatyckich wyzwań. Nie może się nie udać.

Przepis na placek koreański z kimchi (2 – 3 placki):

250 ml mąki

120 ml wody

0,5 łyżeczki soli

0,5 łyżeczki cukru

1 jajko

1 duży ziemniak starty na tarce na dużych oczkach

250 g kimchi

Sok z kimchi

0,5 cebuli pokrojonej w piórka

2 grube szczypiory

olej do smażenia

Mąkę, wodę i jajko miksuję na gładką masę. Dodaję sól, cukier, sok z kimchi i dalej miksuję. Do ciasta wrzucam pokrojone w drobniejsze kawałki kimchi, cebulę, startego ziemniaka i mieszam wszystko dokładnie łyżką.

DSC_0672

Na patelni rozgrzewam olej i smażę placki z obu stron na złoto. Z podanych ilości wychodzą 2 – 3 sztuki, w zależności od wielkości patelni. Ja robiłam na średniej i wyszły mi 3 placki. Powinien mieć grubość około 0,5 cm. Po usmażeniu kroję placki na prostokąty, układam na talerzu i posypuję pokrojonym szczypiorem.

Smacznego!

DSC_0679

Smaki Azji - Kuchnia Chińska i Koreańska

One Comment Add yours

  1. Anna says:

    Właśnie zrobiłam według przepisu. Bardzo smaczne. Cieszę się, bo inaczej nie zdołałabym wykorzystać mojego kimchi (dużo zrobiłam).

    Liked by 1 person

Leave a Reply

