Pikantny bambus

Pikantny bambus
Pikantny bambus

Miałam całą paczkę bambusa i długo zastanawiałam się co z niego zrobić. Zwykle bambusa używam w mniejszych ilościach jako dodatek do zupy, warzyw, mięsa, ale chciałam ugotować coś z przewagą tego składnika. Jak zwykle chciałam żeby danie było ostre, dlatego dodałam papryczki chili. Lubię mięso, więc wybrałam często używane w kuchni chińskiej wieprzowe mięso mielone, no i trochę innych charakterystycznych dodatków. Wyszło bardzo ciekawe danie. Bambus jest chrupiący, mięso dodaje łagodności, a papryczka chili rozgrzewa. Boskie 🙂

500 g pędów bambusa

1 łyżka posiekanego czosnku

1-2 papryczki chili

2 grube szczypiory pocięte w 2 cm kawałki

3 liście kafiru

150 g mielonego mięsa wieprzowego

1 łyżka sosu ostrygowego

2 łyżki sosu sojowego

2 łyżki oleju do smażenia

Bambusa kroję w 2-3 centymetrowe słupki. Na rozgrzany w woku olej wrzucam czosnek, liście kafiru i chili. Smażę chwilę aż zacznie mocno pachnieć i dodaję mielone mięso wieprzowe i sos sojowy. Całość gotuję razem dopóki mięso nie będzie gotowe. Dodaję pędy bambusa oraz sos ostrygowy, mieszam i smażę jeszcze przez 3 min. Na końcu do woka wrzucam pokrojony szczypior. Wszystko razem smażę jeszcze przez krótką chwilkę i gotowe! Danie jest pikantne, a bambus ma fajny smak i zapach. Bardzo ciekawa propozycja dania z bambusa. Gorąco polecam!

Smacznego!

DSC_0787

One Comment Add yours

Leave a Reply

