Tiramisu

on
Tiramisu
Tiramisu

No i wreszcie zrobiłam, swoje własne tiramisu. Pyszne, cudowne, takie kremowe 🙂 To moje domowe najbardziej mi smakowało. Nawet nie wiedziałam, że tak łatwo i szybko się je robi. To pierwszy raz i od razu sukces! Nie wiedziałam w jakim naczyniu zrobić ten cudowny deser. Nie mam w domu nic idealnie kwadratowego, poza tym musiało to być naczynie, z którego łatwo będzie go wyjąć. Użyłam moją zwykłą, okrągłą formę ze zdejmowanym bokiem. Trzeba pokombinować z ułożeniem biszkoptów, ale potem bardzo łatwo wyjmuje się ładnie wycięte kawałki. Polecam wszystkim, nawet tym którzy nigdy nie robili ciast. Super smaczne!

Przepis na tiramisu:

500 g serka Mascarpone

4 żółtka

200 g śmietanki 30%

100 g cukru pudru

2 łyżki marsali (ja miałam biały rum 😉 )

kilka kropelek ekstraktu waniliowego

250 g biszkoptów Savoiardi

szklanka espresso

kilka łyżek gorzkiego kakao

Zaparzam espresso i odstawiam do wystudzenia. Ucieram żółtka z cukrem na gładką, jasną masę. Śmietanę ubijam aż będzie sztywna. W dużej misce mieszam mikserem na wolnych obrotach masę z żółtek, ubitą śmietanę, cały serek Mascarpone i kilka kropli ekstraktu waniliowego aż do uzyskania gładkiej masy. Do zimnego espresso dodaję alkohol (ja dodałam biały rum). Zamaczam każdy biszkopt w kawie (tylko chwilkę, bo nie mogą być za mokre) i rozkładam jeden przy drugim, równo w foremce. Na biszkopty rozkładam połowę masy. Na masę znowu rozkładam biszkopty namoczone w kawie. Na wierzch drugą połowę masy z serka mascarpone. Wszystko posypuję gorzkim kakao. Szczelnie przykrywam folią aluminiową i wstawiam do lodówki na 3 – 4 godziny. Po tym czasie wyjmuje tiramisu z lodówki, jeszcze raz posypuję kakao i deser jest gotowy do podania. Łatwo się kroi, jest gęsty, nie rozpływa się i pięknie wygląda. Super!

Smacznego!

DSC_0995

Leave a Reply

