Ciasto Absolutnie Truskawkowe

Ciasto Absolutnie Truskawkowe
Ciasto Absolutnie Truskawkowe

Truskawki, truskawki, wszędzie truskawki. Dopiero co zrobiłam chłodne ciasto kremowe z truskawkowym musem, a już w lodówce czeka następne. Mój mąż lubi truskawki, więc nie mam problemu z rozdysponowaniem tego co już zrobiłam 🙂 . Ostatnio mocno przywiązałam się do serka mascarpone, z którego wychodzą bardzo smaczne kremy. Plus śmietanka 30% i mam tyle możliwości. Na gorące dni świetne są ciasta chłodne, bo oprócz przyjemności pochłaniania dają lekkie orzeźwienie. Moje ciasto to jedna z wielu wersji czegoś w rodzaju sernika na zimno, ale w formie “luźniejszej”.

Przepis na chłodny krem z musem truskawkowym:
1 kg truskawek
500 g serka mascarpone
200 g śmietany 30%
4 łyżki cukru pudru
2 łyżki cukru
6 łyżeczek żelatyny
1 opakowanie galaretki truskawkowej

Ciasto robię w okrągłej formie ze zdejmowanym brzegiem, żeby potem łatwiej było się do niego dobrać. Oczyszczone truskawki miksuję blenderem z 2 łyżkami cukru na gładki mus. 3 łyżeczki żelatyny dokładnie rozprowadzam w 3-4 łyżkach wrzątku. Do rozrobionej żelatyny dodaję kilka łyżek musu truskawkowego, szybko mieszam i dodaję do całości musu i mieszam razem. Następnie ubijam na sztywno śmietankę 30%, dodaję 4 łyżki cukru pudru oraz serek mascarpone i wszystko razem delikatnie miksuję, aż powstanie gęsta jednolita masa. Jeżeli krem jest za mało słodki zawsze można dodać trochę więcej cukru. Znowu rozprowadzam dokładnie 3 łyżeczki żelatyny w około 3 łyżkach wrzącej wody. Do tego dodaję kilka łyżek kremu, mieszam i dodaję do całości kremu. Trzecią warstwą jest galaretka truskawkowa. Zgodnie z instrukcją na opakowaniu należy dodać 500 ml wody, ja dodałam mniej, około 400 ml, żeby galaretka była bardziej zwięzła. Wystudzoną galaretką rozlewam na dno okrągłej formy i wkładam do lodówki. Kiedy stężeje wykładam kolejną warstwę, krem z serka i śmietany, rozprowadzam równo, a na to wylewam truskawkowy mus. Można rozrzucić na wierzchu kilka pokrojonych truskawek. Ostatni, dość trudny etap to oczekiwanie ciasta w lodówce. Powinno postać około 3-4 godzin, aż mus stężeje. Po tym czasie powinno ładnie się kroić. To kremowe ciasto nigdy nie będzie sztywne jak galaretka, żelatyna tylko lekko je wiąże.

Deser wyszedł bardzo smaczny i ładnie wyglądał. Polecam, szczególnie na gorące letnie dni.

Smacznego!

Ciasto Absolutnie Truskawkowe

One Comment Add yours

  1. gin says:

    Mniam, wygląda po prostu cudownie 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

